zuid eiland en bali - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Rochelle Knegt - WaarBenJij.nu zuid eiland en bali - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Rochelle Knegt - WaarBenJij.nu

zuid eiland en bali

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

20 Oktober 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Eindelijk was dan me stage voorbij het was leuk maar nu mag het suuuuuper leuke werk beginnen.
Ik opweg naar het zuider eiland ik had er helemaal zin in en gelukkig mocht mijn koffer logeeren bij een soort van collega( ofzoiets).
Als je naar het zuider eiland wilt heb je twee opties je kan vliegen of je gaat met de boot super handig en het scheen ook nog eens super mooi te zijn dus koos ik voor die optie aangezien het maar 3 uurtjes is helaas ging het niet helemaal van een leije dakje want ik sochtends om 7 uur met me slaperige kop staan te wachten waar de bus normaal komt als ik hem vanaf wellington ergens  naar toen zou nemen maaaaar ik ging met de boot dus ja handig als je daar gaat wachten uiteindelijk had ik dit kunnen weten want stond gewoon op het papiertje........ maargoed grote paniek haast haast haast naar die boot gegaan gelukkig kon ik die van 3 uur nemen ( het was 8 uur toen ik daar aan kwam dus mocht ik eventjes wachten) de mevrouw van de bali was zo aardig om het om te boeken dus buiten het wachten was er niets meer aan de hand!!!
En ja de tocht was amaaaaaaaaaazing maar dit soort woorden zul je wel vaker terug gaan lezen :D

Uiteindelijk ben ik in picton gestrand en daar naar een hostel gegaan gelukkig is picton niet zo groot dus was makkelijk te vinden aangezien ze ook nog eens allemaal naast elkaar zitten de volgende dag met een duits meisje en canadeese jongen een wandeling door picton en over een berg door het bos gemaakt
Het weer was super en konden dus gewoon in ons tshirt lopen en een ijsje eten kreeg er echt een vakantie gevoel van heeeeerlijk
Die dag ben ik ook verder gegaan naar christchurch dit was nog al een end en zou daar pas om 8 uur in de avond aankomen maar toen ik het hostel belde vonden ze het niet erg om mij even naar op te halen, primmmaaaaaaaaaaaaaa
Het hostel was een beetje saai omdat het half leeg was maar ik kon daardoor wel lekker slapen,
In christchurch was een paar jaar geleden een heftige aardbeving waardoor de halve stad ten onder is gegaan ! Maaaaar die zijn ze nu aan het opbouwen en alles waar nog hekken om heen staan hebben ze de hekken versiert met kunstige versiersels of dr staan planke omheen met fleurige bloemen achter de hekken staan dan wel half afgebroken gebouwen maar het contrast  heel leuk, te zien een oude stad in een nieuw jasje, ze zijn wel bezig met restaureren maar dat gaat niet zo snel en ik denk dat zet ook een beetje langzaam doen vooral bij de kerk omdat het leuk is voor de touristen.......
Ik ben daar een paar dage gebleven en buiten om dat ik de stad uitvoerig heb bekeken ben ik ook naar het antartic center geweest wat suuuuper cool was ( letterlijk) want voor de lol in een ruimte staan waar de wind -35 'aanvoelt' en met je hand in een bak ijswater houden en een wedstrijdje doen wie het het langste kan is veeeeet leuk!,

Na een paar heerlijke dagen ben ik verder gegaan naar Tekapo hier was een super mooi meer en een berg die je kon beklimmen waardoor je echt een super mooi uitzicht had en uiteraard het weer zat lekker mee de berg oo duurde 2,5 uur en was uitzicht over het meer de weg naar benedenwas door het bos waar ik heeeeel veel flappies zag en eindelijk beneden was er een spa met daar naast een schaatsbaan (wat wil de mens nog meer?) Presies niiiieeeetttssssssssssssss

Hier was verder niets meer te doen dus ben ik de volgende dag naar dunedin gegaan hier was heeeeeeeeeeeeel veel te doen te zien en te bezoeken dus ben ook daar wat langer gebleven de stad is heer erg kunstig je ziet moderne gebouwen en retro maar ook grieks en romeins de grieks en romeinse gebouwen waren vaak stripclubs haha maar zag er wel heel sjiek uit. Verder ben ik naar een kunst tentoonstelling geweest wat heel nice was om te bezoeken en naar het motervoertuigen museum zelfs het station is leuk en interesant om te bezoeken en natuuuuuurlijk het aller lekkerste van de dag DE CHOCOLADE FABRIEK bezocht en het was heeeeeeeeerlijk !!!

En na drie volle dagen en helemaal in rust mode stond de partyyyyy city op me te wachten en het luisterd naar de naam Queenstown en het is een beest of the wel toen ik daar aankwam dacht ik in ren skieoord beland te zijn en daar hoort natuurlijk apreskie bij! Natuurlijk was ik niet de hele dag dronken en ben ik ook wat interessants gaan doen dus ging ik met een tour naar milford sound een van de meest mooie dingen dat ikheb gezien eerst reden we langs prachtige meren en door de berg landschappen stopten bij een aantal beekjes en watervallen waar je het ijswater dat van de bergen afkwam kon drinken en dat super puur was we zijn gestopt bij de mirrorlakes en dan reden we het natuurpark in en dat was zooo gaaf de galciers zijn zo groot en mooi wanneer de zon erop scheen en het ijs oplichtte en de bossen er omheen met papagaaien die groen waren en de onderkant van de vleugels fel oranje bijna magisch we eindigde met een boot trip over de wateren waar je de galciers nog beter zag en er prachtige watervallen waren betoverend dus.
Terug in het hostel was ik helemaal kapot dat ik om 9 uur in coma raakte met als voordeelde volgende dag heeeerlijk uitgerust wakker te worden

Na een paar dagen was het tijd om dit veeelste gezellige plaatsje te verlaten en verder op te gaan, op naar wanaka een klein plaatsje waar niet heel veel te doen is maar waar je hele leuke en uitdagende mountenbike trails hebt en dat ben ik dan ook gaan doen ( met natuurlijk mooi uitzicht) en pijn in de ass de volgende dag maar het was lekker om even flink te bewegen.

Vervolgends ben ik naar franz josef gegaan en ben daar een paar dagen gebleven waar ik suuuper gezellige mensen ontmoette in het hostel het dorpje is heel klein maar druk met backpackers vanwege de glaciers en alle dingen je kan doen daar zelf ben ik samen met een zweedse meid gaan paardrijden tussen de glaciers en door het regenwoud wat echt fantastisch was! In heg dorp was ook een bar met wel geteld 3 bezoekers en ons van het hostel maaaaaaaar we werden wel in stijl opgehaald door een hummer LIMOUSINE we konden ook lopen 1 min maaaar dat is niet zo veel fun!

Uiteindelijk ben ik gestrand in punakaiki waar de meeste mensen stoppen om de pancake rocks te zien en na een uur verder te gaan besloot ik daar een week te blijven en dorp met 1 cafe sn 30 inwoners maar met een super nice strand! Waar menig kampvuur in de avond is aangestomen en waar de eigenaren van het hostel heerlijk vers brood bakte elke dag!

En nu ben ik dan in bali waar ik eerst 3 dagen in het kuta gebied was wat voor mij veeeeeelste toeristisch was ben ik via ubud en Lombok naar Gili T ( eiland) gegaan hier nu al bijnaa een week super gezellig lekker eten en BINGTANG TIMMMEEEEE hier en daar wat gesnorkeld en natuurlijk in kuta het surf leven uitgeprobeerd ( surfen is een frustrerende sport!) Maar wat wel heel leuk is.

De groeten thuis!

Fotos volgen later

• 20 Oktober 2014 - 17:48

Monique:

Leuk reisverslag ,ik merk dat je al een lange periode uit Ned weg bent ,het Nederlands schrijven gaat je niet zo goed mee af ,logisch als je alles nu in het Engels doet , grappig omte lezen !

• 20 Oktober 2014 - 18:32

Lex:

Hey Rochelle,
    Wat een reisverslag weer ik ben blij om te lezen dat je het zo naar je zin hebt alleen kan ik het woord Galciers in je verslag niet helemaal thuis brengen, wat houd dat nou precies in?

Ik hoop dat je een beetje bijkomt op Bali met al die surf dude's en cocktails.
    En ja dat het Nederlands schrijven wat minder gaat is wel begrijpelijk maar dat trekt wel weer bij zodra je weer in Nederland bent.

Geniet van al het moois daar op Bali en i see you soon.