Trip North Island - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rochelle Knegt - WaarBenJij.nu Trip North Island - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rochelle Knegt - WaarBenJij.nu

Trip North Island

Door:

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

03 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia Ora!

Afgelopen week had ik een heerlijk weekje vrij, en zoals eerder verteld ging ik met Deliliah een trip maken door het noordereiland!

Ik vertrok op vrijdag avond na mijn stage voor de eerste keer met de Nakedbus, maar voordat ik weg ging moest ik helaas doei zeggen tegen Laura die een week later weg ging naar Australië en daarna een stage gaat doen in Auckland, niet getreurd ik ga haar namelijk bezoeken in een paar weken :)!!

Vrijdag 23 Mei
Na ons innige afscheid (ughum) ging ik op weg naar de bus, eerst dat ding maar even vinden dan.
Gelukkig heb ik een iphone en gratis wifi op straat dus na 20 minuutjes lopen had ik hem bereikt, de bus was vol met mensen maar voor mij was er speciaal een plekje vrij gehouden, na een reis van ongeveer 6 uurtjes kwam ik aan in Taupo de plek waar we elkaar zouden treffen.
Aangezien Delilah er al was en mij ongeveer had uitgelegd waar het hostel was zou je denken dat het dus makkelijk te vinden was, maar het was 2 uur snachts ik was net wakker, en niet echt heel scherp. Gelukkig kon ik nog een beetje nadenken en hoorde ik een hele boel lawaai in de verte, het was Vrijdag en ja daar moesten natuurlijk clubs zijn. aangezien ik dacht dat het hostel bees heette werdt dit al een heel onduidelijk gesprek, gelukkig wees deze aardige meneer mij door naar Base en ja hoor ik was op de juiste plek, ik kreeg een sleutel en kon eindelijk slapen (na dat alle clubs dicht waren uiteraard want een club als buurman daar slaap je niet van)

Zaterdag 24 Mei

Na een korte nacht hadden we van te voren al afgesproken om 8 uur op te staan. Dit was uiteindelijk wel heel handig omdat we eigenlijk de Tongariro crossing zouden doen, maar vanwege het weer deze niet door ging aangezien deze een hele dag in beslag neemt en wij die de volgende dag pas gingen doen hadden we nu opeens een dag over, we besloten om rustig de tijd te nemen om even op de computer te kijken waar we heen wouden gaan.
Na onze kleine Re-planning zijn we gezellig gaan wandelen met zijn 3e. Op naar de Huka falls deze wandeling duurde wel eventjes maar gelukkig na wat regen op het begin kwam er zonneschijn, uiteindelijk hebben we vanaf het bord ( dat aan geeft hoe lang het lopen is) er heen zo'n 3 kwartier over gedaan en terug een half uur, best knap wanneer het bord aangeeft dat het een uur is ( elk bord gaf wat anders aan).
Onder tussen kwamen we een hele mooie natuur tegen en uiteindelijk de watervallen, die heel mooi waren. Tijdens het wandelen zijn we zelfs even naar de zijkant van de rivier gelopen en hebben getest of mijn bidon met filter ook echt werkte zoals ze verteld hadden ( namelijk dat je rivier water kon drinken) en JAAA hij deed het, het water smaakte niet anders wat eigenlijk wel echt heel cool was.
Op de wandeling terug hebben we ons zelf lekker verwend met een hot water spot. dat is een spot langs de rivier met warm water( goh) we moesten alleen wel eerst over rotsen en later door koud water om bij de natuurlijke spa te komen.
Toen we terug waren in het hostel hebben we even helemaal niets gedaan ( dat mag ook wel na al die kilometers) en rond 4 uur hebben we de bus gepakt naar Tauranga, hier verbleven we voor 1 nachtje omdat de volgende dag we naar de waitomo caves gingen.

Zondag 25 Mei
Dit hostel waar we sliepen was echt een bende en de keuken was echt smerig, gelukkig hadden wij die niet nodig, na de vorige avond gepoolt en een biertje met wat hostel genoten gedronken te hebben,moesten wij weer heel vroeg op staan , 7 uur zou de bus vertrekken naar Waitomo waar we de grotten zouden bekijken met de beroemde glowworms!.
toen we daar aan kwamen was het echt een heel klein dorpje waar dus niets anders echt te doen was, we moesten eventjes wachten en deden dat is het hostel die vlakbij zat, deze had een klein restaurantje waar we wat gegeten hadden. tijdens onze reis hadden we een nederlands meisje ontmoet die toevallig ook naar Waitomo ging, en helemaal toevallig was dat zij met ons in het groepje zat voor de cape Waitomo cave rafting tour.
We werden opgehaald met een klein busje en kregen een weatsuit om een beetje warm te blijven in het water.
Ook kregen we een band en een helm met een lichtje ( erg handig zo onder de grond) ow, en een hele gezellige guide!
het eerste deel deden we lopend, ondertussen vertelde de jongenman ons van alles en nog wat, onze lampjes stonden eigenlijk meer uit dan aan, dit omdat de wormen een prachtig licht gaven,( zoals die leuke glow in the dark sterren die je vroeger op je plafond had) we hoefde gelukkig bijna niet te zwemmen alleen maar door het water te lopen of heerlijk in de band te hangen en de guide zwom ons voouit ( lijkt me best een oopgaven want we waren in totaal met zijn vijven) er waren 2kleine watervallen, de eerste moesten we met onze band op onze kont achteruit springend er vanaf, de 2e was gewoon een glijbaan, het grappige is dat eigenlijk de wormen geen licht geven, maar hun POEP!!
Na dit hele avontuur gingen we terug naar Hamilton om daar de nacht door te brengen.
Dit hostel was een heel relaxt layback hostel, niet lux maar schoon en met een goed dik matras, eindelijk konden we een beetje normaal slapen!! haha.

Maandag 26 Mei
Na een heerlijke rustige nacht stapte we in de bus naar Hahei, en ik denk dat ik daar een beetje verliefd ben geworden, wat een mooie plek is dat zeg, een heel rustig klein dorpje, waar volgens mij alleen maar gepensioneerde mensen woonden en als kers op de taart hadden we een hostel dat als een centerparks huisje voelde, de man van het hostel was heel erg layback en dat gaf nog meer een vakantie gevoel, in dit hostel waren wij eigenlijk de enige niet duitsers haha! op een canadeese na dan, maar dat mocht de pret niet drukken.

Dinsdag 27 Mei

We zijn vroeg opgestaan om de zonsopgang vanaf het strand te zien, samen met Luke een duitse jongen en Tori een Candadees meisje. gelukkig was het strand maar 5 min lopen, het was een beetje koud maar zeker de moeite waard, het was prachtig, we zijn even gaan zitten tot dat we een koude kont kregen hahaha en zijn voor de rest langs het strand gaan lopen. We besloten even later na het ontbijt naar Hot water beach te gaan( gelukkig had luke een auto anders was het 8km lopen) dit is een beetje een gek fenomeen, maar ik zal het even uitleggen:) Je hebt zand en je hebt water ook wel het strand, tijdens vloed is er allemaal water en is het suuuuper koud, maar tijdens eb dit wat 2 keer op een dag gebeurd heb je een heel stuk met zand, en ipv dat iedereen daar ze handoekje neerlegt en gaat zonnen en gaan zwemmen, staat iedereen zicht uit de naad te werken om een goed gat te krijgen, wat een GAT? jup een gat...
we konden scheppen lenen van het hostel maar er waren ook mensen met pannen aan het graven etc. het is ook nog eens een hele kunst om een goede spot te vinden want de graaft een stukje en voelt dan, soms is het KOKEND HEET en soms IJS KOUD (het water komt vanuit de grond omhoog)wij hadden op een gegeven moment een perfecte spot en begonnen daar ons gat te graven, veel mensen doen dit niet zo diep en zijn dan meer aan het spetteren in het water, maar dat wilde wij niet, dus wij gingen voor groot en diep, ( zowieso dat iedereen jaloers was op onze spot) Luke heeft er zelfs zijn hobby van gemaakt want die kon niet meer stoppen met graven zo leuk dat hij het vond, het was echt een perfect moment want de zon scheen ook nog eens, ik heb ook nog even geprobeerd om in het zeewater te gaan maar die was echt veeeeeeelste koud.( eb komt terug in zoon 3 uur dus we hadden de tijd van 10 tot 1)
Nadat we terug waren hadden we nog de hele dag over, en nu...?
gelukkig was er nog meer te doen, en het was een mooie dag!
Dus we gingen wandelen naar Cathedral Cove de wandeling was door een soort van bospad ( die natuurlijk op en neer ging ) en eindigde op een stuk strand bij de cove.
hier hebben we even op het strand gezeten, en zijn optijd weer weggegaan omdat als het vloed zou worden daar de cove een scheiding is op het strand en we door het water terug zouden moeten lopen, dit was ik nou net niet van plan!
Die avond was er echt een huiselijk gevoel, we speelde spelletjes zoals hints met bijna het hele hostel, en we waren niet meer de enige niet Duitsers want er waren 2 Amerikaanse meiden gekomen.

Woensdag 28 Mei.
Je zal het het geloven maar weer een vroege ochtend opweg naar de volgende bestemming WHANGAREI, deze bus reis nam eigenlijk de hele dag in beslag,inclusief een uur tijd in Auckland, en ja wat ga je dan doen, WINKELEN!!! Gelukkig was Deliliah haar zonnebril bij Hahei verloren ( sorry D ) maar dit kwam ten goede omdat we dus een nieuwe moesten kopen, kwamen wij even de nieuwste net 1 week oude super gave RAYBAN tegen!! en je raad het al die moesten we hebben natuurlijk, wij super hyper daar in die winkel, werden de verkoopsters ook helemaal creazy ik denk dat zij nog harder aan het schreewen waren dan wij haha!! ze hebben zelfs een foto gemaakt en naar al hun collega's gestuurd ( haha super beroemt in NZ nu!))
Met onze zonnenbrillen vervolgde we onze reis naar Whangarei, dit hostel was super netjes en schoon, maar het was wel een soort kamperen( nu vind ik kamperen heel leuk ) omdat de douches toiletten en keuken buiten waren ( en nee je hoefde niet met je wc roll over het terrrein te lopen) het beste van alles was nog dat het een HOT TUB had!!!!! aaaaaaah, en hier hebben wij natuurlijk wel even gebruik van gemaakt( woehoe) en natuurlijk zijn we de waterval die bijna naast het hostel zat ook nog even gaan bekijken!.

Donderdag 29 Mei
Omdat het hostel wat uit de stad zat werden we gisteren opgehaald, en daarom ook weer met de auto in de ochtend afgezet in de stad, gelukkig konden we onze tassen droppen bij de I side en gingen we hiken, we zijn MT. Parihaka gaan beklimmen, en ja dat was een hele tocht, maar het uitzicht over de stad en de haven was verbluffend mooi, wanneer je naar beneden liep kon je afslaan en verder wandelen naar de Abbey Caves dit was niet zo heel bijzonder maar leuk om te zien, na onze heeeeleeee grote wandeling,( zo 1 waar je eigenlijk een lintje voor hoort te krijgen) moesten we wachten op de bus ( we deden deze activiteiten sneller dan gedacht)]
Maar wat nu, na een uur lang slenteren en chillen bij de macdonalds, zijn we bij een leuk gezellig eet tentje een biertje gaan drinken en een hapje eten ( het leven van een backpacker is dan toch niet zo zwaar) en daarna hop in de bus richting Pahia!

Vrijdag 30 Mei
Het hostel in Pahia was echt super goedkoop maar wat we er voor kregen was echt heel goed, alles was schoon en verzorgd en je kon van alles lenen, dvds, kajaks, fietsen etc. en de mazzel was dat vanaf dit hostel je de trip naar cape reinga kon boeken met korting , en omdat ik deze heel graag wou doen heb ik dat aanbod zeker aangenomen!! maar voor deze dag moesten we nog wel iets bedenken, de ochtend was regenachtig maar de middag zou droog worden, we zijn na een luie ochtend met de veerboot naar Russell gegaan, hier was niet heel veel te doen, maar het was een heel leuk dorpje om te zien en de Christ Church is de oudste kerk in nz die nog steeds in gebruik is, na een heerlijke lunch en een biertje ( fish and chips mmmhhh) zijn we weer terug gegaan naar ons hostel, net optijd, want het begon te regenen.
Deze avond hebben we heerlijk op de bank gehangen en een film gekeken, met wat andere.

Zaterdag 31 Mei

Heel vroeg op gestaan om optijd te zijn voor me toer naar Cape Reinga! WOEHOE!

Ik zat met een aantal hele gezellige mensen in de bus en de bus chaffeur was echt een gezellige tante, na wat grapjes vertelde ze ook heel veel over het land en de plekken waar we langs reden zelf ( de toer duurde zoon 11 uur dus dat was wel nodig). Onze eerste stop was bij het Puketi Kauri Forest de Kauri bomen zijn een beetje aan het uitsterven en dat is natuurlijk niet zoon goed bericht, maar gelukkig op dit soort plekken worden ze goed onderhouden, en ik heb GEKNUFFELD met een 200.000 jaar oude boom, Jeej!
Omdat het best een stukje rijden is, zijn we onderweg ook nog even gestopt om een heerlijk ijsje te halen, en omdat de reisleidster zulke leuke goeie informatie gaf leek het helemaal niet zo lang te duren! uit eindelijk kwamen we dan bij Cape Reinga aan, omdat het zo'n mooi weer was was het uitzicht echt VERBLUFFEND ook was het heel cool om te zien dat op deze plek de Tasmanian Sea en de North Pasific Sea samen komen, en verder stond er nog een leuk niet heel groot vuurtorentje!
Na deze bezichtiging zijn we ergens op een ander strandje gestop om even te lunchen, dit was heel gezellig, omdat er niet heel veel mensen in de bus waren was iedereen wel met elkaar aan het praten, we hadden 20 minuuten om te lunchen dus iedereen ging op het begin van het strand zitten en sommige gingen even pootje baden maar wel in het zicht van de bus, was er natuurlijk een oempaloempa!!! die ergens verweg een boom ging knuffelen waardoor we met z'n alle een half uur naar haar hebben staan zoeken en de reis gids de stuipen op het lijf gejaagd heeft.
Na deze kleine onderbreking gingen we dan eindelijk doen waar we allemaal stiekem voor kwamen SAND BORDING!!!!!
een heel zware oefening maar echt suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuupeeeeeeeeeeeeeeeeer Leuk!!!!
een 100 meter hoge zandduin beklimmen hijgend en puffend boven aankomen en dan met een nood gang naar benenden!! woehoe!! na deze super leuke activiteit gingen we verder met onze toer, en dat was met de bus over 90 mile beach rijden eigenlijk is dit strand maar 55 miles maar omdat australië er een heeft vonden de nzlanders dat zij er ook een moesten hebben en 55mile is 90 km, als je met een bus hier rijd dan moet je 4 voor dat vloed begint hier overheen zijn gegaan anders kom je namelijk vast te zitten ( met de auto 2 uur en veel touristen komen dan ook vast te zitten haha)
ook zitten er veel gaten in het zand maar gelukkig wist de gide wel waar ze moet rijden, het grappige was dat ze vertelde dat ze 1 keer is komen vast te zitten en ja hoor 10 min later, we willen het strand afrijden komen we vast te zitten op een klein heuvelltje! hahaha hebben wij weer, gelukkig was er een andere bus en na wat graaf werk en de trek kracht van de andere bus kwamen we weer los!
en toen was de dag weer om, we hebben nog wat fish and chips opgepikt onderwweg en toen kwam ik dood moe aan in het hostel, nog wat gepraat en de bus naar auckland voor de volgende dag geboekt en daarna heerlijk geslapen!

Zondag 1 Juni

Vroeg opstaan voor de bus naar auckland! maar het duurt dan ook 6 uurtjes om daar te komen, we wistel al welk hostel we wouden dus dat was heel erg makkelijk en toen we onze spullen daar gedropt hadden zijn we een beetje door de stad gaan slenteren en hebben we heerlijke chocomel gedronken en taart gegeten!!
toen we terug in het hostel waren kwamen we er achter dat we hele leuke kamer genoten hadden, en aangezien we bedachten wat biertjes te drinken in het hostel hadden we hun uitgenodigd, na wat kaart spelltjes en biertjes zijn we met z'n alle gaan stappen, een zeer leuke en gezellig avond zal ik dan maar zeggen!!

Maandag 2 Juni

Gelukkig, de brakheid viel mee, Deliliah was al vroeg weg want die ging met de bus terug.
Na een hele week van zonneschijn was het vandaag een regenachtige dag maar veel was er toch niet te doen, het werd dus een relax dagje, de gezellige kamer genoten Laura en John uit canada gingen naar een ander hostel omdat deze voor de rest van de week vol zat, maar moesten wachten tot 2 uur, we besloten samen een relax dagje te houden en hebben wat kaart spelletjes gespeeld en cluedo! over het leven gepraat en vooral heel veel gelachen!! een heerlijke afsluiter voor een geweldige week zal ik dan maar zeggen!!

Ik mocht heerlijk met het vliegtuig terug en hier in wellington aangekomen met de shuttle terug naar de stad, na wat gezellig gepraat met de chaffeur bood hij mij aan om mij voor me huis af te droppen want dat was 2 straaten van de officiele dropping, dit vond ik natuurlijk geen probleem! ik was dus heerlijk optijd thuis kon mijn was doen en lekker optijd slapen, want nu begint het harde werken weer.

Gelukkig heb ik na deze week zoooooo veeel ideeen opgedaan waar ik allemaal heen wil, en ga nu heel veel weekeindjes weg plannen, om kleine plaatsjes te bekijken WOEHOE!!!!

Peace out!