Verhuizen, afscheid nemen, Vakantie - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rochelle Knegt - WaarBenJij.nu Verhuizen, afscheid nemen, Vakantie - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rochelle Knegt - WaarBenJij.nu

Verhuizen, afscheid nemen, Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

31 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallotjes

Nou dat duurde even voordat dit verslag op het digitale papier stond, sinds mijn laatste verhaal is het al weer 3,5 maand geleden zo snel gaat de tijd dus!!

Na mijn trip op het noorder eiland is eigenlijk het 'gewon' leven begonnen. Een leven van 5 dagen werken 9 tot 5 en in de weekenden leuke dingen doen, ja want die stage uren moeten toch volbracht worden!

In de tussen tijd heb ik heel veel verschillende mensen leren kennen op stage maar ook daar buiten, dus eigenlijk bestond mijn leven hier vooral uit werken, koffie drinken, uit eten gaan, sporten en naar de bios gaan.

Vooral met Meryl een frans vriendinnetje ben ik heel goed bevriend geraakt, op sommige dagen ( bijvoorbeeld als het regende) gingen we naar een caffeetje en zaten we daar de hele dag, waar we het dan over hadden?? eigenlijk over helemaal niets maar het is heerlijk om te doen.

Ook heb ik heel veel films gezien in de bioscoop, want ja die is hier super goedkoop!
klinkt best luxe allemaal! haha

Ondertussen ben ik ook nog eventjes verhuist, van mijn saaie appartementje midden in de stad, naar aan de rand van de stad ( 10 min verder lopen naar werk) ik woon nu in een huis met huisgenoten maar ja het zijn niet hele leuke, intereseert me ook niet want ik heb nu veel meer ruimte en woon goedkoper dus dat maakt het allemaal een stuk prettiger...
In de kamer naast mij wonen wel opzich gezellige mensjes, een jong stelletje dus daar chill ik dan wel mee :)! haha
En ik kan OOK nog eens aan mijn conditie werken aangezien ik op een berg woon en die dan elke dag mag beklimmen!!!
Over conditie gesproken, de afgelopen maanden ben ik ook nog eens vaak naar de sportschool geweest!! samen met meryl en dit omdat de week anders zo lang duurde, of ik ben afgevallen? hzhahahhahahahahahahahahaha nee. oorzaak: ijsjes ijsjes ijsjes
Maar we hebben elke avond in een deuk gelegen om al onze mede sportschool gaanders, en zij ook om ons ( je moet voorstellen bijna allemaal jongens die heeeeeeeeeel serieus spierballen aan het kweken zijn met schema's etc. en dan liggen er op de grond twee gichelende meisjes de boel te verstoren)

en natuurlijk heb ik ook het WK gekeken!!!
Ja geloof het of niet elke keer weer om 4 uur opstaan om naar de andere kant van de stad te lopen om naar die éne bar te gaan die de wedstrijd uitzend!! ik denk dat ik mezelf wel een echte nederlander mag noemen:D!!

Helaas waren er soms ook minder leuke momenten, zoals afscheid nemen van vrienden, dit hoort er ook bij. Op dit moment komen er wel weer nieuwe staigeres maar de afgelopen weken was ik een van de weinige die hier nog was, gelukkig heb ik ook nog mijn kiwi vriendinnen waar ik een aantal keer mee gegeten heb en mee ben uitgeweest, dus alleen dat was ik gelukkig niet!!!

Ik krijg de aflopen weken vaak de vraag, moet jij niet al bijna terug komen????
NEEEEEEEEEEE
Want over precies twee weekjes mag ik dan ook EINDELIK vakantie houden, heerlijk 6 weeken reizen!!!!

Ik zou eerst zes weken naar huis zuid eiland gaan maar ik hoorde van iedereen dat dat echt te veel is duuuuuussssssss tadaaaaaa heb ik heerlijk 2 weken balie geboekt voor dat ik terugkom!! YEAHHHHHH om toch een soort van zomer te hebben...

maaargoed na al dit gelul over mijn gezellige leventje hier komt het leukste gedeelte!!
want ja ja ik heb afgelopen week nog een keertje mogen vakantie houden en ben nog een trip hier op het noorder eiland gaan doen, ik had al heel veel gedaan dus ik kon het lekker rustig aan doen.

Afgelopen zondag ben ik vertrokken naar Tongoriro om the crossing te doen.
Bij de vorige keer werd deze afgelast vanwege het weer wat toen heel erg jammer was....
Ik kwam aan in het hostel eigenlijk als gok want had het niet gecheckt maar omdat ik genoeg tijd had kon ik ook wel een dag extra wachten.
Dit hoefde gelukkig niet want savonds kregen we groen licht!!!!
Tijdens het overleggen met de eigenaar van t hostel of ik wel of niet een gide nog zou hebben kwam er een jonge man bij de bali voor dezelfe vraag en net als mij voor het lenen van schoennen en spikes want ja er lag echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sneeuw op de berg dus die moesten we wel hebben!!!
Deze jongen heete tom en kwam uit engeland en had de crossing al eens gedaan, wellis waar in de zomer maar hij was een ervaren hiker dus ik besloot met hem mee te gaan, het hostel had een transfer naar de crossing en we zouden aan de andere kant van de berg weer opgehaalt worden om 5 uur, we hadden dus ruim de tijd want we vertrokken om 7 uur in de bus zaten ook een stel uit oostenrijk die ook ervaren hikers waren en we gingen gezellig met z'n allen!

Eenmaal bezig deze BLOEDZWARE tocht te maken had ik al in de gaten, dat. ik. het. een. beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje onderschat had haha!!
Ik was dus ook echt de sloomste van allemaal maar gelukkig hadden we genoeg tijd,
Na de eerste 8 km die echt het zwaartste waren omdat je dus alleenmaar aan het omhoog klimmen bent, kan je kiezen om nog een extra 1,5 uur uitkijk punt te gaan klimmen, toen besloot ik dat dat niet voor mij weggelegd was en dat hun dat moesten gaan doen. Ik ben dus alleen verder gegaan....
Op dat punt ga je nog een stukje om hoog en dan sta je eigenlijk echt op de vulkaan, dit was best wel heel erg vet, maar dat kan je je wel voorstellen....
daarna mag je dan weer naar benenden, normaal loop je dan langs allemaal mooie meren die prachtige kleuren hebben, maar die zijn dan bevroren natuurlijk....
Maar als nog wilde ik erlangs lopen, je gaat eerst een soort van kom in en dat is echt MACHTIG MOOI je moet je voorstellen dat je een heel klein mensje bent in een hele grote kom en om je heen zijn allemaaal hele hoge wit gekleurde bergen!!! dat voelde echt evenjes alsof ik op antartica rondliep.
Uiteindelijk heb ik er ongeveer 7 uur overgedaan ( 1,5 uur voor het einde is een rustplek, voor dat je naar beneden gaat dan moet je overigens weer door het bos, ben ik de rest weer tegen gekomen.)
7 uur is best goed, ik heb dit dan wel met elke keer een kleine 3 sec rust pauze gedaan, je hebt namenlijk overal blauwe paaltjes die je moet volgen( die ik trouwens eventjes kwijt was dus ik denk dat ik verkeerd gegeaan ben ) en elke keer sprak ik met mezelf af okee naar het volgende paaltje en dan 3 sec rust, want je moet je voorstellen je loopt in sneeuw in de brandende zon dus het is koud maar ook bloed heet en elke stap die je zet voelt als lood vanwegen de schoennen en de spikes, een beetje als hardlopen op zacht zand 20 km lang.( want zo lang is de crossing)
zwaar dus, maar het was het echt totaaaaaaaaaaal waard!!!!

ik was helemaal kapot toen ik in het hostel aan kwam en na nog gezellig nagepraat te hebben met Tom en het stel ben ik hoppa me bedje ingedoken, en gelijk weg was ik.

Dinsdag
Ik ging mijn reis vervolgen naar rotorua, de stikende stad, ik kwam daar wat laat aan, einde van de dag en was nog steeds best wel kapot van de crossing, het hostel was echt heerlijk, even geen stappelbed, maar gewone bedden met een dik matras. In het hostel nog heeel veel gezellige mensen ontmoet en met z'n alle hebben we een film gekeken'.

Woensdag
Heel vroeg opgestaan, ik zou ik de middag vertrekken naar opotiki dus ging ik vroeg de stad verkennen, rotorua staat er bekend om dat de stad stinkt en dit omdat er overal modderpoelen zijn. ik vond het persoonlijk wel meevallen, het ruikt meer al de ochtend na nieuwjaar, een beetje als bedorven vuurwerk...
het park was prachtig en daarna ben ik langs de haven gaan lopen en aan de praat geraakt met een deens meisje die ook aan het reizen was. na deze prachtige stad verkend te hebben hop in de bus naar opotiki, ik dacht hier valt veel te doen, maaaaaaaar niets was minder waard ik kwam IN THE MIDDLE OF NOWEREEEEEEE!!!! in een hostel met allemaal DUITSERS die daar werkte ( net buiten de stad als fruit en groente plukkers) Ik ben ook daar even door het dorp iets gaan lopen maar ik werd echt van elle kanten bekeken, want het bleek ook nog eens een dorp te zijn waar bijna alleen maar maori's wonen, ik zei later tegen het meisje dar daar ook woonde dat ik raar werd aangestaart de heletijd, zegt ze ja komt door je blonde haar, en ik dacht even dat ik mij niet meer in nieuwzeeland bevond....
maargoed verder rustige avond, met gezellige mensjes, de volgende ochtend ben ik snel dit doooooooie plaatsje weg gevlucht naar het plaatsje ernaast Whakatane, hier was niet veel meer te doen, maar er was een haven en het was meer echt een stadje met winkels en terasjes, dus uiteindelijk ( ik moestop me bus wachten) ben ik neegstereken op een terrasje en heb een heerlijk lokaal biertje gedronken MMMMHHHHH
Aan het einde van de dag kwam ik dan eindelijk in gisborne aan, ik heb wat door de stad gewandelt en de volgende ochtend ben ik vroeg naar Napier vertrokken....

Maaaaaaaaaaaar dit ging niet zo op rolletjes want als je op de kaart kijkt kan je van gisborne naar napier door gewoon naarbeden te gaan, dit duurt gemiddeld 2 uurtjes rijden.
Ik weet niet waarom maar de bus doet dit niet dus moest ik helemaal via opotiki toupo rotorua terug nou dat is echt een klere end, maargoed dat ik tijd over had, onder weg ging ook nog eens de BUSje kapot!!!! moesten we een uur wachten op een vervangende en daardoor had ik mijn aansluiting gemist in rotorua, ze hadden alle mensjes opgeboekt naar een andere bus maadschappij die we dan wel zouden halen, maar had ik net het geluk dat dit voor iedereen werkte behalve voor de bus naar napier!!
daar was ik dan gestrand in rotorua, maar geen paniek het was nog vroeg in de middag dus er ging nog een andere bus om half 6 naar napier, moest ik alleen wel eventjes 4 UUR WACHTEN!!!! in een stad waar je alles al gezien hebt, achjaaa dan maar rondjes lopen koffie drinken en naar de supermarkt gaan die zo grooot als de ikea is dat het 1,5 uur duurde om een paar dingen te vinden!! haha

Toen kwam ik eindelijk savonds aan in napier, het hostel was zo aardig om op mij te wachten anders kon ik niet meer inchecken...
Ik had ze natuurlijk wel eventjes gebeld van te voren

Zaterdag
Heeeeeel vroeg opgestaan , ik wilde de zondsopgang zien in Gisborne omdat die het eerste maar het regende dus besloot ik hem in Napier te gaan bekijken. en hij was PRACHTIG!!! toen heerlijk ontbeten en daarna de stad in gegaan, Napier is een stad in Art deco stijl dus dat is heel erg leuk om te zien ( bepaalde stijl uit de jaren 20/30) ik krijg dit soort dingen op school dus het was wel eluk om het in het echt te zien.
IK ben verder nog naar de botanical garden geweest en naar de oude gevangenis, nou ik heb stiekum een klein angst plasje gedaan denk ik, je kan daar een toer doen met zoon mensje die dan op een cassettetje praat , en dan heb je de keuzen om de horror te doen of de normale, ik moest natuurlijk stoer doen dus heb ik eerst voor de horor gekozen, maar geloof mij DAT WAS NIET LEUK dus ben ik halverweden over gegaan op de normale was toch meer voor mij, en dan moet je je bedenken dat je daar ook kan slapen brrrrrrrrrrrr echt niet, niets voor mij, held op sokken!!! haha
verder ben ik nog heeeeeleeeeemaal om de stad heen gelopen, na een tijdje was ik het zat dus ( dacht ik ) nam ik de verkorte route, bleek dat je dan een dikke vette heuvel over moest, dit toch maar gedaan en daar was ik uiteindelijk heel blij mee, want 1 boven op de top had ik een PRACHTIG uitzicht over de stad en 2. onderweg kwam ik allemaal vette design huizen tegen in verschillende stijlen!! uiteindelijk de weg wel weer terug gevonden naar de stad, en toen naar de bus halte gegaan om terug naar Wellington te keren..
Gelukkig kwam de bus 1,5 uur te laat en heb ik altijd heeeeeeeeel veel geduld dus daar was ik ook erg blij mee!! haha' maar uiteindelijk kwam hij wel dus daar was ik wel blij mee!!

nou lieve vriendjes en vriendinnejes dit was het dan maar weer, over 2 weeken ga ik off to the South! en dan zullen en vanzelf wel weer veeeeeeeeeeeel te lange verhalen komen,


Bye Bye Zwaai Zwaai

  • 31 Augustus 2014 - 19:18

    J.wyers.piers:

    heel goed gedaan geniet er van oma xxxx

  • 01 September 2014 - 18:28

    Roxanne:

    Wat een heerlijk verhaal chick! Geniet er nog even van xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

NZ

Stage en vakantie in nz

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2014

zuid eiland en bali

31 Augustus 2014

Verhuizen, afscheid nemen, Vakantie

03 Juni 2014

Trip North Island

16 Mei 2014

Vrienden

01 Mei 2014

Hallotjes
Rochelle

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 2519

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 27 Oktober 2014

NZ

Landen bezocht: