Vrienden - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rochelle Knegt - WaarBenJij.nu Vrienden - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rochelle Knegt - WaarBenJij.nu

Vrienden

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

16 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

halloooooooo

Na mijn eerste verhaaltje die eigenlijk alleen maar over de vliegreis ging, vond ik het wel weer eens tijd voor een nieuwe.

Mijn laatste sloot ik af met me soort van vrienden, nou ik zou je eens vertellen
het zijn nu mijn vrienden!!

De eerste keer dat ik ze ging ontmoeten was vrijdag twee weken geleden. Ze hadden me uiitgenodigd bij de night market, ik daar heen lopen maar ik zag nog niemand staan dus ik dacht ik loop die markt even over, wat trouwens echt super leuk is, overal eettentjes en kraampjes, gezellige muziek en leuke mensen.
Na dat ik heen en weer was gelopen werd ik gebeld waar ik bleef, en ja je zal het niet geloven.... ik stond er praktisch naast~~

nadat we wat hadden gegeten zijn we wat gaan drinken, uiteindelijk bleken het super gezellige leuke personen te zijn , te bestaal uit ( op dit moment) 4 nl( incl. me) 1 amerikaan 4 fransen 1 spanjaard die ook Italiaan is en in londen heeft gewoont dus echt super goed engels kan en dat was het...

Omdat de eerste dag zo gezellig was ben ik de zaterdag erop met hun mee gegaan wat drinken en stappen, en op zondag zijn we naar de markt gegaan . daarna zijn we gaan lunchen en naar de bios gegaan, en daarna naar de toilet bar...
Okee nee hij heet geen toilet bar maar zo noemen wij hem omdat het pand vroeger een openbare toilet was hihi

eerder vertelde ik over de new world supermarkt die echt giganties was en dat ik daar verwaald raakte, nu heb ik een hekel aan de new world haha, ik stel het zo lang mogenlijk uit want het is en duur en on overzichtelijk.

Dus wat ik nu doe is op zondag ochtend naar de markt gaan en dan groeten en fruit halen voor de hele week.

die week moest ik natuurlijk gewoon stage lopen, wat hele saaie momenten op bracht maar ook hele leuke momenten!!
gelukkig hoefde ik me savonds niet te vervelen want die week zijn we na werk gaan eten een keer met zijn alle, heb ik mijn eerste verjaardag hier gehad en op vrijdag zijn we uiteraard weze stappen. eerst zijn we naar de night market geweest en daarna naar de $9 bar ( en nee zo heet de bar niet :):) maar op vrijdag is het $9 voor een kan bier en dat is goedkoop voor hier.
ow en ik heb een onesie gekocht, super leuk van elmo!!

De volgende dag had ik besloten om een Backpack te kopen,,ik dacht Backpack kopen en klaar maar je hebt 100000-0000000 andere spullen nodig als je gaat backpacken ( weet ik veel...)
De backpack was zo gekocht, maar Laura heeft echt de hele middag in een deuk gelegen,
Het begon bij de plek van de Backpack ik dat ding kopen zie ik opeens dat Laura ( zij is het spaanse meisje) allemaal gliters in haar haar heeft, dit was omdat ze een hoedje had opgehad voor een feestje later die avond, en we waren aan het praten over snorren de jongen achter de balie die lag helemaal in een deuk en was ons gewoon aan het uitlachen, ja dat as een goeie indruk...

vervolgens gingen we een termo shirt kopen. wij naar de andere winkel, eerst had ik een gewoon " grote mensen" shirt aan toen liepen we naar boven want ik had ook een zak voor over mijn backpack nodig om hemdroog te houden. Zie ik daar jawel... een shirt met packmanetjes in allemaal kleuren die moest ik natuurlijk hebben ik aan de mevrouw gevraagd van de winkel wat de grootste maat was. En jawel DIE PASTE IK!!!! dus nu heb ik ook een termoshirt met allemaal packamannen erop
verder had ik nog steeds die stomme zak nodig. wij naar de volgende winkel. daar hadden ze er een maar die was zwart, echt super saai ( je begrijpt dat ze ondertussen erg melig waren en overal een foute indruk achterlieten:):)- onder tussen had ik ook een bidon nodig, zie ik jawel een bidon met DINOSOURUSSEN helaas had Laura me overtuigt dat hij echt te klein was en dat hij niet andig was,

na een tijdje hadden we eindelijk een zak gevonden in het oranje temiste een kleur!
maar nog steeds had ik die stomme bidon nog niet, nergens te vinden met dinosourussenL:(:( dus uiteindlijk een verstandige beslissing genomen en een gekocht met een zuiverings ding erin zodat ik ook wies water kan drinken.. okee dit ga ik gewoon een keer uitproberen maar denk nog steeds niet dat het heel verstandig is

En nu vraag je je waarscheindelijk af waarom heb je al die spullen nu al gekocht Rochelle??? je gaat pas over 4 maanden reizen...

Ja dat klopt. maar ik heb ook 2 keer 5 dagen vakantiemet 2 weekeinde is at 2 keer 9 dagen.

Toen hoorde ik dat Delilah ( waar het allemaal mee begon) volgende week donderdag tot en met 2 juni( is een feestdag hier) over het nooder eiland gaat reizen ( het eiland waar ik nu ben) en toen dacht ik zooooo heeeeee goed ideeeeeeeeeeeeeeeeee

dus heb ik haar met mijn puppy ogen aangekeken of ik met haar mee mocht en dat mocht ik woooooooohooooooo

Dus volgende week Vrijdag vertrek ik met de hop on hop off bus ( ook wel the NAKEDBUSS!!)
en kom ik haar tegen bij Taupo waar onze hele reis begint...

maar daar schrijf ik natuurlijk later over.

afgelopen week was niet heel spannend woensdag weer met ze alle gegeten en naar de toilet bar geweest en een super leuk pakketje ontvangen van mams en paps

met jawel HAGELSLAG , KAAS, KAASSCHAAF, ZWITZAL, DROP, STROOPWAFELS en nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel
veel andere dingen..

maar nu ga ik haasten en doei zeggen want ik ga naar de Rugby game vanavond van Wellington.

Foto's tot nu toe volgen dit weekeind of maandag ofzo....


Lataaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh homies!

  • 24 Juni 2014 - 22:22

    Rietjedekneg:


    hallo Rochelle,
    Wat ontzettend jammer, dat ik weer iets fout heb gedaan met m,n
    vorigebrief aan jou. Ik had je juist weer zo gelooft en geprezen over
    het feit, dat je toch maar weer een mogelijkheid had gevonden om
    die hele reis tot aan het noorden toe te maken. Wat geweldig en wat
    zal je veel hebben gezien en meegemaakt, trouwens dat heb ik allemaal
    in jouw verslag gelezen. Maar nu het volgende :
    Je weet dat ik een hele goede vriendin heb, n.l. Annetje van Blokland.
    Haar schoondochter was bij Annetje om te helpen met de verhuizing.
    Zij hoorde over mijn verhalen over jou en vertelde dat zij (Astrid en haar
    man Geert, de zoon van Annetje) vrienden hadden, die een paar jaar
    geleden met hun gezin naar Nw.Zeeland zijn geemigreerd en daar een
    prachtig resort hadden opgezet. Astrid zei toen, dat ik je hun adres
    moest geven, zodat je contact kunt opnemen, want deze mensen
    hebben (volgens Astrid) wel vaker backpackers onderdak geboden
    waar werkzaamheden voor gedaan moesten worden, maar ze wist
    niet of ze dat nog deden. Astrid zou haar een mail sturen met dit
    verhaal en jou naam noemen, maar vanmorgen mailde ze, dat ze
    nog geen antwoord had gekregen. Ze zou vandaag nog een mailtje
    sturen.
    Het adres is :
    www.avalonresort.co.nz
    de naam van haar vriendin is Betty
    en het ligt bij Keri Keri ? of zo iets. Ik durf nu niet naar de
    brief van Astrid te gaan, want dan ben ik dit allemaal weer kwijt.
    Als Keri Keri niet klopt, stuur ik je nog wel een mailtje ,met de juste
    naam, maar het www adres is in ieder geval goed.
    Het ziet er prachtig uit, maar er zit natuurlijk een kans in dat ze
    's winters sluiten. Enfin, je kan vast op zoek gaan op je tablet en
    ev. er een telefoontje aan wagen of anders emailen.
    Ik hoorde, dat je verhuisd bent en dat je kamer erg koud is.
    Ik hoor daar wel weer over in je volgende verslag.
    Heel veel succes met alles en ik ben alweer erg trots op je !!
    Dikke zoenen van oma Sp.
    Doeii !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

NZ

Stage en vakantie in nz

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2014

zuid eiland en bali

31 Augustus 2014

Verhuizen, afscheid nemen, Vakantie

03 Juni 2014

Trip North Island

16 Mei 2014

Vrienden

01 Mei 2014

Hallotjes
Rochelle

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 2529

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 27 Oktober 2014

NZ

Landen bezocht: